Löpträning

Löpträning

Löpning är hjärtat i Wellivates verksamhet! Jag har själv hittat lusten till träning genom löpningen och med förbättrad teknik, mer kvalitet i mina träningspass och stor variation så har det också gett resultat rent tidsmässigt. Även om det stora målet är välmåendet så tycker jag att det är spännande och utmanande att faktiskt sätta upp mål för min egen träning. Sedan jag ändrade fokus så har löpningen, all annan träning och även min kost och vila blivit så mycket mer intressant. Jag ser fram emot varje dag, allt räknas in för att jag ska kunna utvecklas till en bättre löpare.

11800371_10153070817661188_631041970379575024_n

Vill du också hitta inspiration och känna att du kommer igång eller kommer vidare med din löpning? Vill du få praktiska tips när det gäller löpteknik-, intervall- och styrketräning med naturen som idrottsplats?

Våra pargrupper erbjuder massor av energi och glädje. Här introducerar vi under löpskolning, intervall- och backträning. Vi visar även hur man kan bygga löparmusklerna med styrka som löparen kan ha god nytta av. Helt enkelt sådan träning som vi löpare har nytta av, oavsett om man vill komma igång eller komma vidare. Lägg därtill att det är ett helt gäng sparringpartners som är där för att de gillar löpning och vill utvecklas till en ny nivå.

Löpträningspaket – Wellivate träna Ute VT2017

  • BAS måndagar 18.40-19.40 – 10 ggr med start vecka 5 (Västra Mark) Pris 950 kr.

  • Medel onsdagar 18.00-19.00 – 16 ggr med start vecka 5 (Rosenholm) Pris 1500 kr

  • Steget Vidare & Tuffare 19.15-20.15 – 16 ggr med start vecka 5 (Rosenholm) Pris 1500 kr

BAS en löpklass utomhus för dig som vill komma igång med löpningen. Det finns inga krav på hastighet eller erfarenhet, klassen syftar till att skapa löparglädje och hjälpa dig att komma igång med löpningen på ett motiverande sätt. Du får kommer att få hjälp med löpteknik, löpstyrka och passen ökar långsamt i både distans och intensitet. Alla kan springa – det gäller bara att starta där man är!

Längd: 60 minuter
Typ av träning: Inspirerande löppass som bygger upp din löpteknik, uthållighet och styrka.
För vem?: Dig som vill komma igång med din löpning.
Exempel på upplägg:
• Vi möts på förutbestämd plats (mestadels Västra Mark)
• Kort samling inklusive presentation av dagens upplägg
• 10-15 min uppvärmning, jogg varvat med gång
• Huvudpass: 25-30 min löpövningar som stärker löpteknik, fysik och uthållighet samt får dig att hitta en skön löpkänsla och löpglädje
• 10-15 min nedvarvning, jogg varvat med gång och ev. rörlighet
• Avslut

Medel är en löpklass utomhus för dig som vill inspireras av inspirerande coacher, hitta nya upplägg och löparrundor samt höja glädjen i dina löppass. Det blir roliga och utmanande intervall-fartlekspass där där hjärt- och lungkapacitet. Det blir även löpteknik för att hjälpa dig att hitta ”känslan” när du springer. Det nytt upplägg varje vecka, inget pass är det andra likt!

Längd: 60 minuter
Typ av träning: Inspirerande och varierade intervall/fartlekspass
För vem?:
Alla som behöver en nytändning, förbättra sin löpteknik, få inspiration och utvecklas
Exempel på upplägg:
• Vi möts på förutbestämd plats (mestadels Rosenholm)
• Kort samling inklusive presentation av dagens upplägg
• 10-15 min uppvärmning inklusive löpskolning och stegringslopp
• Huvudpass: Inspirerande och varierande intervaller (15-25 min)
• 10-15 min nedjogg och ev. rörlighet
• Avslut

Steget vidare – Tuffare är en löpklass utomhus för dig som vill förbättra din snabbhet, uthållighet och utmana dina gränser. Prestationen ligger i fokus. Roliga och utmanande intervaller där hjärta och lungkapacitet förbättras tillsammans med likasinnade. Det nytt upplägg varje vecka, inget pass är det andra likt!

Längd: 60 minuter
Typ av träning: Inspirerande och varierade intervallpass
För vem?: Dig som gillar att utmana dig själv och vill förbättra din löpstyrka, löputhållighet och löpteknik.
Exempel på upplägg:
• Vi möts på förutbestämd plats (mestadels Rosenholm)
• Kort samling inklusive presentation av dagens upplägg
• 10-15 min uppvärmning inklusive löpskolning och stegringslopp
• Huvudpass: Inspirerande och varierande intervaller (15-25 min)
• 10-15 min nedjogg och ev. rörlighet
• Avslut

Är du intresserad av mer personliga träningsupplägg är du välkommen läsa mer under Personlig Träning eller kontakta mig direkt på anna@wellivate.se. Med lite teknikgenomgång och/eller nya utmaningar när det gäller intervallträning så kan magiska saker ske på ganska kort tid. 

Wellivate

Follow

Get every new post on this blog delivered to your Inbox.

Join other followers: